Sjøørretfiske på natta. skrevet av Matheus.

Jeg og Fabian Jensen tok turen til Hemnesberget, for å fiske. Det tok litt tid før vi kjønnte hvor bra sjøørretfisket var. Vi hadde hvert med bestefaren til Fabian på en dårgetur noen dager før. Og da fikk vi 3 skt. Men nå skulle vi ut på kvelden/ midnatt å prøve sjøørreten. Vi begynnte helt inne i en vig og fisket oss utover måt havet, og etter vi hadde fisket oss frem til en liten liten bokt fikk jeg en på første hastet. Den var utrolig sprek og tokk på en Duo spearhed Ryuki 45 mm i fegis fargen. Og stanga jeg bruker til disse småe wobblerene er 13Fishing omen black, 6,1 fot, extra fast action og kastevekt opp til ca 14 gram. Den stanga er helt perfekt til disse wobblerene. Også gikk vi videre ut på en molo og der fikk vi bare torsk, sei og lyr. Når vi bestemte oss får å gå hjem så gikk vi forbi den ene plassen vi prøve ista. Uten noe liv til sjøørret. Men nå så jeg at det kokte utti der. Så vi måtte ta noen kast. Det ble sei på meg og Fabian på første kastet. Men på mitt andre kast så smalt det virkelig. Det hugg så hardt at jeg nesten mistet stanga. Og jeg trodde jeg mista den flere ganger men det var bare fordi den hoppet så mye og høyt. Men det datt av. Men den sjøørreten var ikke et gram under 2 kilo. Den tok på en duo shad62. Prøvde bare å glemme den fisken og fiske videre. Det tok ikke lang tid før Fabian fikk på en sjøørret som tatt av når den hoppa helt inne ved land. Ca 10 min etter det fikk han en fin en. Den var 40 cm og 640 gram. Sjøørret nr 2 for Fabian. Den tok på en spearhed 50 s. Også bytta jeg til rozante 63 mm som jeg har blyet ned litt. Og da fikk jeg er til etter ca 15 kast. Den var 43 cm og 800 gram. Og den ble satt ut igjen