To fine fiskedager langs med sjøen

Det ble litt fisking på meg i løpet av helga som var nå. Fredag til lørdag så var jeg en liten tur i Sandefjord. I løpet av fredag ettermiddag fikk jeg anledning til å ta meg en fisketur. Det var litt hustrig vær i dag, men det stoppet ikke meg. Jeg begynte å fiske med en oransje Tasmanian Devil. Det tok ikke lang tid før jeg kjente en napp i den andre enden, men den ville ikke sitte på dessverre. Jeg hadde en del feilhugg til før jeg endelig fikk opp en. Det viste seg å være en pen liten sei. Rett etter at jeg hadde landet denne seien, hadde jeg et feilhugg til. Like etterpå så satte jeg fast sluken i bunn. Det endte med at jeg da sleit min kjære Tasmanian. Da valgte jeg å bytte over til en Gobysluk.

Det ble en halvtimes kasting med denne uten resultat. Etterpå ga jeg meg da jeg hadde begynt å fryse litt.

Lørdagen ble det dessverre ikke tid til noe fisking. Søndagen, da jeg var kommet hjem til Oslo igjen, tok jeg meg en tur til en plass i Indre Oslofjord for å fiske etter sjøørret. Jeg startet å fiske med en rød og gul Imawobbler.

Annonse

I løpet av dagen observerte jeg blant annet en del torsk som svømte langs med land og en flyndre som svømte rundt omkring rett under vannoverflaten.

Det er faktisk første gang jeg har opplevd at en flyndre har drevet med noe sånt. Jeg hadde også en del sjøørreter som fulgte etter wobbleren uten å ta. Da byttet jeg over til en liten, blank Søvik-sluk med et håp om at fisken skulle ta den istedenfor.

Etter å ha kastet med den en god stund uten resultater, gikk jeg tilbake til og fiske med Imawobbleren. Det skjedde ikke noe mer action, og etter å ha kastet en stund med den valgte jeg å avslutte. Jeg hadde hatt to fine fiskedager. Ikke så mye fisk, men jeg var allikevel godt fornøyd.