Pikewallisshadd og Svartzonker mc pike skaper gode fiskeminner. En rapport fra Glenn Hansen.

Nytt pb 10,830 gram 116 cm lang

Nå var det endelig sommerferie!!!! Jeg blei kjørt med båt og utstyr til et vann, som jeg hadde trua på. Satte opp telt og gjorde klart spinnutstyret og tok en tur utpå vannet før det blei mørkt. Jeg kjørte ut og leita etter plasser der det var en del byttefisk. Jeg fant litt fisk på ekkoloddet og det tok ikke lange tiden føre det smalt til!! Men dessverre var ikke det noen stor gjedde. Det var en på rundt 3-4 kilo og blei 4 stykker på rundt samme størrelse. Neste dag sto jeg opp tidlig og rigga til en Pw shad. Fant en høle der var det litt fisk rundt. Jeg fiska der en stund, men det ga ingen resultat, så jeg flyttet meg. Prøvde en kant som så bra ut, med mye fisk, der smalt det til og på en pw shad! Denne gjedda var større og ga en fin fight med sine 7,750 gram 105 cm. Etter jeg fikk denne bestemte jeg meg allerede for at jeg skulle tilbake neste helg.

7750gr og 105cm tatt på PWshad

Jeg reiste ditt igjen helgen etter. Denne gangen i håp om at jeg kanskje kunne få en fin gjedde til. Og riktig nok, etter mye kasting, så kjente jeg det røska i stanga!!!! Jeg skjønte fort at dette var en større fisk! Etter en del utras så kunne jeg se gjedda komme opp fra dypet, og fikk landet den i håven. Denne gjedda veide 9,650 gram og var 111cm lang og jeg var veldig fornøyd med denne gjedda! Jeg tok den på en svartzonker mc pike, farge fegis.
Det er ikke lett og ta bilde med selfistick, når man får så stor fisk 😉

Denne gjedda veide 9,650 gram og var 111cm lang

Det viser seg at dette kan bli det vannet jeg får nytt pb i. Så jeg klarte ikke å la være og dra dit enda en helg. Jeg dro til det samme vannet og begynte å kaste og kaste. Men da var det ikke så mye kontakt med fisk, så jeg tenkte at jeg burde kanskje prøve og dorge litt. Jeg gjorde det og slang på en pw shad, i fargen black silver, og jeg brukte også wobbler. Og plutselig etter en halv time med dorging, så smalt det til! Etter kreftene å dømme, var denne gjedda skikkelig stor! Etter en del utras og kamp, så kunne jeg se den grove gjedda kom opp av vannet!! Med engang jeg så gjedda skjønte jeg at det var nytt pb !

Nytt pb 10,830 gram 116 cm lang

Nytt pb 10,830 gram 116 cm lang .Etter mange timer og dager med fisking, endelig satt den! Jeg var så fornøyd med denne store gjedda 🙂

Annonse

Vi i Pikewallis takker Glenn for en flott rapport og det varmer hjerte å se at shadden vår leverer.