Meitefiske på lørdagskvelden

På lørdagskvelden bestemte jeg meg for å dra meite litt igjen. Nok en gang så gikk turen til den samme andedammen som jeg var ved sist. Denne kvelden hadde også temperaturen sunket en del, så det var ikke så håpløst varmt lenger. Vel framme ved dammen begynte jeg å montere stanga. I dag så skulle jeg fiske med dupp og mark. Valget falt på å bruke en liten rød og hvit isopordupp. Kroken ble agnet med en liten, sprellende meitemark og jeg var klar til å begynne og fiske. Etter at jeg hadde kastet ut, tok det ikke lang tid før duppen begynte å bevege på seg. Jeg gjorde tilslag, og fisken satt. Det viste seg å være en liten sørv.

Etter å ha sluppet ut sørven og kastet ut duppen igjen, tok det ikke lang tid før det satt på en ny fisk. Denne gangen så var det en liten abbor som hadde bitt på. Etter at jeg hadde landet og sluppet ut igjen et par fisker til, så kom det faktisk en liten regnskur. Skuren varte i kun fem minutter, men det var utrolig deilig at det endelig regna litt igjen etter flere dager med kun solskinn og høy sommertemperatur. I løpet av kvelden så fikk jeg så mange abbor og sørv at jeg kom helt ut av tellinga. Ingen store fisker riktignok, men jeg hadde det artig. Jeg tok også bilde av en plante ved dammen og som jeg syntes var veldig fin. Jeg var godt fornøyd da jeg dro hjemover den kvelden.