Kveldsfiske etter gjedde(Eirik)

Det er varmt i lufta og det er varmt i vannet, hadde derfor ikke helt trua midt på dagen. Vi dro heller ut på kvelden. Klokka var rundt 21.00 da vi kom frem til plassen. Tok ikke med alt mulig av utstyr denne kvelden på grunn av at dette skulle være en kort kveldstur. Men alt mulig av utstyr trengte jeg heller ikke denne kvelden, fordi all fisken jeg fikk ble tatt på den samme wobbleren.

Mamma fiska med sin ene, fantastiske og hellige spinner. Denne hadde hun fiska med i flere år. Etter at vi hadde plassert oss på hver vår plass tok vi noen kast, og etter noen få minutter hører jeg Mamma skrike fisk. Det var en stor abbor. 910 gram med glede, og dette var nytt pb.

Annonse

Etter å ha tatt bilder og alt det der gikk jeg til samme plassen jeg hadde startet på. Første kastet og det smeller på en fisk, ikke store saken.

Etter noen kast på samme plassen gikk jeg videre til et annet sted. Her var det kun 30-50 cm djupt, jeg gikk derfor med støvler på, det var på kanten at jeg fikk vann i dem. Kanskje litt over kanten også, men pytt pytt.

Etter noen få kast sitter den andre fisken, denne var heller ikke så stor. Jeg forsto fort at det var en god del fisk her. Jeg skremte vel ut et titalls gjedder, og jeg hadde sikkert 20 følgefisk. Det var store ploger som fulgte etter wobbleren min. 9 gjedder av sikkert 20-30 tok wobbleren. Og alle var vel undre 3 kg.

det ble også en litt vond tur for meg, en av gjeddene beit seg fast i fingeren min. Ble litt stressa der og da, ettersom at tanna satt langt inn i fingeren. Men sånn er det!

Men hvor ble det av moder’n. Hun sto på samme plassen hele tiden. Og Idet vi tenkte å reise hørte jeg Mamma rope fisk. Hva hadde hun på kroken nå da. Det var ei gjedde, og det var den største gjedda for dagen. 4 kg blank. Nytt pb på gjedde også. Ettersom at hun var redd for å ta på fisken ble bilde sånn.

Etter to og en halv time med fiske gir vi oss. 9 gjedder på meg og nytt pb på både abbor og gjedde for mor. All fisk ble sluppet ut igjen og vi gleder oss til neste tur.