Glomma leverte igjen

For jammen er det ikke spenning man føler i kroppen når man våkner om morningen å man vet det kan bli en fisketur i løpet av dagen. Men kan føle skodda komme innover sovromnmet og legger seg som en klam hånd over pannen, man begynner lett å skjelve å man kjenner trempratursvingnigene i kroppen, man våken å hiver seg opp i sengen, man kjenner svetten renner. Man stirrer ut i det tomme rommet, å herregud herregud jeg har fiskeskjelven før jeg kommer ut av sengen. Hva kommer det av, kan det være en drøm jeg har vært igjennom i løpet av natten eller er det noen som forteller meg om hva som kanskje er i vente. Det er 13 kuldegarder ute kan jeg se i det jeg slenger et kjapt blikk på termometret ut. Jeg slenger i veg en sms til fetsund for å vekke rottman, før jeg snubler meg innj i dusjen. Jeg kler lett av meg, mmmm hvor kommer denne string trusen fra, tenke jeg i det jeg tittet ned……………………hehehehehe Nei dø nå svever jeg å gårde her, det er jo fiske det skal handle om, gjeddefiske på sitt beste, der alle faktisk leverer, gjedde på flue,gjedde på skjesluk, gjedde på wobbler, gjedde på jerk. og ikke minst bulldawg. Jeg å ståle (rottman var ute en tur på onsdag uten å få så mye mer en to gjedder og en brasme. Vi hadde en liten følgefiske opp i Lillestrøm, noe mer den dagen skjedde det ikke, jo ble noe fuglebilder. Jeg trakk den nye stringtrusa foriktig nedover mine lår, plupp så lå den på gulvet. Jeg skrudde på vannet å steg inn i dusjen å lot det varme vannet sildre nedover kroppen…………… nei men jøss er jeg her igjen nå, nei nå får vi holde oss til fiske. Torsdag var jeg og MP og hans jente kjæreste ute. MP med flue, jente kjæresten med sluk og jeg med jerk. Og fiske ble det på alle tre. Vi varmet opp i et område som ikke var så vindutsatt og der jeg vist det var mye fisk, ikke ofte så stor, men man vet aldri, noen ganger kan det virkelig slå til. Ble en 4-5 gjedder på oss med ingen store. Så ble vi enige om å trosse vinden å satse på de litt større, i hverfall fiske i et område der det erfaringsmessig er større fisk. Og jammen slo det ikke til gitt. To pene fisker ble det på jentekjæresten og meg. 6kg og 6,1kg. min på 6kg så var det jentekjæresten sin på 6,1 kg 97 cm lang tatt på bulldawg Etter å ha fuktet mitt hår tok jeg frem min fri for flass shampo, en shampo som er så utrolig skånsom for håret, ups nå fikk jeg litt skum i ene øyet, men med denne fri for flass shampoen så er det ingen problemer, den er så skånsom………….. ups over til dagen i dag. Ståle skulle spille hovedrollen. Det var på nære nippen at han ikke ble med ut,grunnet litt skrall form og surt vær, men når han leser dette så vet jeg at han er rimelig fornøyd med sitt valg. Så langt i år så har det jo gått rimelig bra med fisk på 10,20 og 13,02 på meg og i dag skulle vi fylle på med en til over ti i vår lille gjeddegjeng. åååå fy fane denne er tung så Ståle og jeg snur meg å ser at han står med fighting puten omtrent ved pannan. Det er jævlig å få et hugg i det man løfet opp bullen, man har liksom ikke mer igjen å kjøre fisken på. Jeg så han strevde som en gud, men etterhvert fikk han kontroll på seg selv å stanga, og igjen kom det å fy ****…………..Erik denne er tung. Å vi skjønte jo fort hvorfor den var tung når vi fikk øye på den, den måtte være greit over 10kg, og jammen viste den seg å være det. Den ble hovet, avkroket i vannet løftet opp i veienettet og veid. pst Ståle 11600gr og 113 cm lang var den vakre madamen på. En helt rå gjedde i mine øyne. Så var det uti med den igjen, og da begynte det værte ballet, mannen altså rottman fikk gjeddestikk eller et eller annet, han ble kvalm,svimmel, ja det meste fikk han på kort tid, ble faktisk småbekymret for gutten. Tok over styringa så gutten fikk lagt seg ned, og etter litt dit så kom han til seg selv, og da kunne feiringa begynne med litt klapp å kos å slikt. Vi hadde tatt to mindre før denne kom opp……….. Ikke så lenge etter hugg det til på stanga mi og jeg kanskje fort at dette også var en ok fisk, den hadde fire brutale utras, det var f*** meg ikke mulig å holde den igjen, nå var jeg sikker på at jeg kom til å knuse det meste, for denne var brutalt sint, men så skulle det vise seg at de mest sinte ikke er av de størte, men på vakre 8000gr så vil jeg kalle det en meget flott fisk. Jeg tok mitt rosa håndkle å spant det rundt min kropp, men fane det er jo for kort, litt av magen stakk ut……… og visp så hadde jeg meldt meg inn på kondis…….. Ja ja dette ble mye rart, men man kan bli litt tåkete i hode av alle disse flotte turene. Synes det var utrolig kult med Ståle i dag, vel fortjent, men jeg vil også huske jentekjæresten til MP som tok en flott gjedde på bulldawg, slikt varmer, ja hva med MP han har nesten ikke blitt nevnt, jo da han fikk da noen fisk på flua si, så hadde han et realt hugg på en realfish, og ut i fra ansiktsutrykket så tror jeg han fortår når vi sier at et bulldawg hugg er noe helt spesielt. Det er et ord og det er brutalt……… ja ja hvordan det går med stringtrusa og det vidre fiske i påsken får vi komme tilbake til……… snipp snapp er to ekorn……………